Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Gejza Kieselbach - Brána
Číslo položky: | 149210 |
Cena v predaji: | 550 € |
Popis:
- Technika: akvarel na papieri
- Rozmery: 24,5 x 28 cm
- Značenie: vpravo dole
NAJVYŠŠIE DOSIAHNUTÉ KONEČNÉ CENY DIEL G. KIESELBACHA NA SLOVENSKÝCH AUKCIÁCH:
5 200 € - Na pašu. Olej na plátne. 60x80 cm. (Darte - 3.10.2010)
30 000 Sk - Na pastve. Olej na kartóne. 25x35 cm (Darte - 2.12.2007)
30 000 Sk - Záprah. Rok 1925. Olej na plátne. 45x58 cm.
28 000 Sk - Kohúty. Okolo 1955. Olej na lepenke. 24x 33cm.
28 000 Sk - Konský povoz. Rok 1943. Olej na dreve. 29,5x40 cm.
Gejza Kieselbach
(1893-1965)
Dátum narodenia: 17.4.1893
Miesto narodenia: Košice
Gejza Kieselbach sa narodil 17. apríla 1893 v Košiciach, zomrel 3. februára 1965 v Košiciach.
Po maturite na reálnom gymnáziu v Košiciach, v roku 1910, pokračoval v odbornom štúdiu. V rokoch 1911-1914 študoval na Akadémii výtvarných umení v Mníchove (prof. H. Zügel). V roku 1914 narukoval a v roku 1919 štúdiá ukončil. Vzdelanie si doplnil študijnými cestami do Talianska, Dánska, Švédska, Švajčiarska, USA a Maďarska. Pôsobil ako maliar post-impresionista v Košiciach a Prešove. Pod vplyvom prof. H. Zügela, ktorý bol známy európsky animalista, sa venoval takmer výhradne maľovaniu zvierat. „Bystrý pozorovateľský talent, schopnosť v rýchlosti zachytiť svetelné dojmy a charakteristický pohyb zvieraťa a predovšetkým dôkladná príprava, to všetko sú atribúty maliarových kompozícií. Svet zvierat v ňom našiel verného dokumentátora. Pokiaľ ide o krajinárske kompozície, vyskytujúce sa v autorovej tvorbe len ojedinele, i v nich sa stáva predmetom jeho záujmu predovšetkým svetelná stránka. Autor používa uvoľnený rukopisný záznam predstavujúci svojráznu podobu impresionizmu. Bol členom výtvarného odboru Kazinczyho spoločnosti a Zväzu maďarských výtvarníkov.“
( Z Literatúry: KRAJŇÁK, J.: DARTE A MALIARI „VÝCHODU“. DARTE Aukčná spoločnosť s.r.o. , N.Hrušov 2012, s. 128).