Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Anton Djuračka - Michalská brána
ZIMNÁ AUKCIA VÝTVARNÉHO UMENIA A STAROŽITNOSTÍ DARTE - 8.12.2013
Číslo položky: | 43255 |
Koniec aukcie: | 06.12.2013 12:00:00 |
Vyvolávacia cena kus: | Ukáž cenu |
Vydražené za: | Ukáž cenu |
Popis:
- Poradové číslo: 236
- Technika: litografia
- Rozmery: 50 x 24 cm
- Značenie: vpravo dole, 47/200
- Odhadovaná cena: Ukáž cenu
- Vydražené za: Ukáž cenu
Dielo je rámované. Rozmery diela s rámom: 71,5 x 45,5 cm.
Zákazník: | Dátum a čas: | Cena: |
Anton Djuračka
(1904-1971)
Dátum narodenia: 22.02.1904
Miesto narodenia: Žilina
Anton Djuračka sa narodil 22. februára 1904 v Žiline. Po ukončení štúdií na reálnom gymnáziu a na Obchodnej akadémii v Bratislave, zložil prijímacie skúšky na Akadémii výtvarných umení v Prahe. V r. 1923–1930 tam študoval maliarstvo a grafiku u profesorov J. Loukotu, J. Obrovského a M. Švabinského. Už počas štúdia začal vystavovať so Spolkom slovenských umelcov (1926).
Po ukončení štúdií sa usadil v Bratislave. Venoval sa úžitkovej a komornej tvorbe – kresleniu, maľovaniu a grafike. Bol členom Združenia slovenských umelcov (1931), Spolku slovenských výtvarných umelcov (1939 – 1945), Spolku Bohúň (1946) a ZSVU. Pedagogicky pôsobil na Učňovskej škole v Bratislave (1938) a na gymnáziu v Skalici (1939). V r. 1940–1943 bol návrhárom a litografom vo firme Tekla v Skalici. S členmi oddielu výtvarníkov bol na Kryme a v Taliansku (1943 – 1944). Po oslobodení žil a tvoril v Bratislave. Zomrel 3. novembra 1971. Jeho predčasne uzavreté dielo nezaznamenalo zásadné vývinové premeny, vyvíjalo sa v pokojnom cizelovaní realistického názoru v kresbe, maľbe, grafike a dokonalosti grafických techník.