Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Ľudovít Križan - Drevorubači
ZIMNÁ AUKCIA VÝTVARNÉHO UMENIA DARTE - 8. DECEMBER 2024 o 15.oo hod.
Číslo položky: | 155136 |
Koniec aukcie: | 07.12.2024 12:00:00 |
Vyvolávacia cena kus: | 270 € |
Aktuálna cena: | 270 € |
Minimálna ponuka: | 270 € |
Posledná aktualizácia: | 4:29:56 |
- Dní
- Hod.
- Min.
- Sek.
Popis:
- Poradové číslo: 15
- Rok: 1944
- Technika: ceruza, rudka na papieri
- Rozmery: 31 x 44 cm
- Značenie: vpravo dole
- Vyvolávacia cena: 270 €
Rozmer s rámom: 42 x 55,5 cm
NAJVYŠŠIE DOSIAHNUTÉ KONEČNÉ CENY DIEL Ľ. KRIŽANA NA AUKCIÁCH :
165 000 Sk - Zvoz dreva z hory. Okolo 1940. Olej na plátne. 90 x 100 cm.
150 000 Sk - Jar na holiach. 1937. Olej na plátne. 90 x 100 cm.
36 000 Sk - Starec pri motlitbe. Olej na plátne, 84 x 64 cm ( DARTE - 14.12.2008 )
Zákazník: | Dátum a čas: | Cena: |
Ľudovít Križan
(1900 - 1979)
Ľudovít Križan sa narodil v roku 1900,zomrel roku 1979.Študoval na VŠMU v Budapešti ( 1916 – 1918 ) a potom súkromne u p. Rigeleho v Bratislave. Od roku 1918 žil v Komárne, kde navštevoval Harmosovú súkromnú školu. V rokoch 1924 – 1934 sa usadil v Žarnovici a od roku 1934 v Bratislave. Vychádzal zo štýlového zázemia komárňanského okruhu. Jeho expresionizmus inklinuje k štýlu Plachého, Procházku či Nedeckého. Známe sú jeho diela z roku 1933 Bez chleba, Bez otca v štýle secesného expresionizmu. V neskoršom období prešiel na krajinárstvo a figurálny ľudový žáner., zaraďujúc sa takto medzi nacionalistickým Benkom a panteistickým Gwerkom.
Okrem silnej sociálnej periódy prvej polovici 30. rokov sa venoval najmä krajinárstvu. Po štýlovej stránke bol dôsledným pokračovateľom Benkovho panteistického krajinárstva. Najmä po príchode do Bratislavy prešiel ku romanticko-rozprávkovému videniu horskej krajiny, pričom siluety kopcov nadľahčoval a expresívne nadsadzoval. Z literatúry: Váross, M.: Slovenské výtvarné umenie 1918-1945. Bratislava 1960.