Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Július Bukovinský - Drevený kostolík
Číslo položky: | 154838 |
Koniec aukcie: | 14.11.2024 19:55:00 |
Vyvolávacia cena kus: | 150 € |
Aktuálna cena: | 150 € |
Minimálna ponuka: | 150 € |
Posledná aktualizácia: | 18:25:44 |
- Dní
- Hod.
- Min.
- Sek.
Popis
Názov diela: Drevený kostolík
Technika: autorský list
Značenie: vpravo dole
Rozmery: 37,5 x 24 cm, rozmer s rámom: 51 x 36,5 cm
Zákazník: | Dátum a čas: | Cena: |
Július Bukovinský
(1903-1975)
Dátum narodenia: 11.10.1903
Miesto narodenia: Užhorod
Július Bukovinský sa narodil 11. októbra 1903 v Užhorode, zomrel 31. augusta 1975 v Košiciach.
Základy maliarstva získal u svojho otca Júliusa Virágha v Mukačeve. V rokoch 1922-27 študoval v Baia Mare (Rumunsko) vo výtvarnej kolónii u I. Rétiho a J. Thormu. Po štúdiách pôsobil v Mukačeve. Od roku 1934 žil a pôsobil v Košiciach. Zúčastňoval sa na výstavách Spolku podkarpatských výtvarných umelcov. V rokoch 1936-38 bol členom Spolku slovenských umelcov. V rokoch 1938-45 bol členom Zväzu maďarských výtvarníkov, s ktorými vystavoval. Zúčastňoval sa na podujatiach Mücsarnoku. Roku 1945, ako zakladajúci člen spolku Svojina, sa po vzniku Zväzu slovenských výtvarných umelcov stáva jeho členom. Samostatné výstavy mal v Mukačeve (1928), Levoči, Michalovciach, Prešove (1937). Súborné výstavy mal v Bratislave (1946), Košiciach (1963), Šaci (1963), Banskej Bystrici, Lučenci, Poprade, Trenčíne, Trnave. Jeho tvorivé začiatky boli venované krajine. V rokoch 1929-1933 vytvoril sériu impresionisticko-expresívnych krajín, portrétov a figurálnych kompozícií, výrazne sociálne podfarbených. Dôležitým námetom sa stalo zachytenie dedinského ľudu. Rovnako dôležitým zdrojom námetov pre Bukovinského bola urbanistika mesta ako aj samotná výstavba mesta Košice. Mnoho prác s touto tematikou bolo vystavovaných v závodoch a na pracoviskách budujúcich sa priemyselných komplexov.
( Z Literatúry: KRAJŇÁK, J.: DARTE A MALIARI „VÝCHODU“. DARTE Aukčná spoločnosť s.r.o. , N.Hrušov 2012, s. 26).