Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Drahoslav Šolta
Zobraziť signatúry
Dátum narodenia: 25.3.1960
Miesto narodenia: Hranice ( Česko )
Drahoslav Šolta sa narodil 25.3.1960 v Hraniciach na Morave . Detstvo a mladosť prežil v Mariánskych Lázňach , kde navštevoval ľudovú školu umenia a potom sa učil u miestnych výtvarníkov - ako bol v r 2009 zosnulý akad . sochár Vítězslav Eibl a potom Karel Knížák , predseda Združenia západočeských výtvarných umelcov v Mariánskych Lázňach , otec Milana Knížáka . Ďalej absolvoval kurzy arteterapie . Ovplyvňovať sa vo svojej tvorbe nechal francúzskymi postimpresionisty a fauvistov - v zátiší nachádzame silnú inšpiráciu Paulom Cézannom , zatiaľ čo v interiéroch , ale aj vo farebnosti pohľadov na mestá a za tým je predovšetkým Henri Matisse . Ešte za minulého režimu na jar 1989 opustil krajinu a odišiel do Španielska , kde sa usadil v Estepona na pobreží Costa del Sol . Tam sa vrhol do práce a začal vystavovať - jeho obrazy boli vystavené v Malage , Miláne , Marbelle , San Franciscu a New Yorku . Avšak najväčší význam pre docenenie jeho tvorby a najväčším úspechom bolo , že jeho obrazy boli vybrané pre expozíciu The Royal Society of British Sculptors v r 1999 v Londýne . Jeho tvorby si všimol ruský galerista , ktorý zakúpil 22 obrazov a jeden obraz si zakúpil vtedajší sekretár prezidenta Borisa Jeľcina . Na ceste po Španielsku sa so Šoltovými obrazy stretol tiež obchodník z nemeckého Göttingen Heinz Peter Adams , ktorý zakúpil niekoľko jeho obrazov . Následne ho potom v r 2004 pozval na 14 dní do Göttingene . Starobylé nemecké mesto však Šoltu natoľko očarilo , že tam zostal sedem mesiacov , aby svojim typickým malebným spôsobom maľoval starobylú nemeckú architektúru a tajomná mestská zákutia . Týmito obrazmi mal v Göttingene veľký úspech a nadviazal trvalú spoluprácu . Jeho veľkým podporovateľom sa stal Heinz Peter Adams . Nezostal však bokom záujmu odborníkov a jeho tvorbu ocenil aj Manfred Boetzkes , riaditeľ mestského múzea v Knochenhauer - Amtshaus Hildesheim , ktorý sa mu venoval vo svojej štúdii " Kein stilles Lebens " . Oceňoval radostnú náladu obrazov . Drahoslav Šolta maľuje rozmerné akrylové obrazy na plátne , s námetmi zátišie , interiérov , krajín a mestských motívov . Domy jeho staromestských motívov majú vratkú perspektívu a akoby sa rúbu , čo je prvok , dodávajúci obrazom malebnou hravú a zároveň tajomnú atmosféru . Charakteristická je výrazná španielsky " žeravá " farebnosť , najmä s obľúbenou červení a tmavo modrými kontúrami .