Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Július Lörincz - Za prácou
Letná aukcia výtvarných diel a starožitností - nedeľa 14.06.2009
Číslo položky: | 13752 |
Koniec aukcie: | 12.06.2009 12:00:00 |
Vyvolávacia cena kus: | Ukáž cenu |
Vydražené za: | Ukáž cenu |
Popis:
- Poradové číslo: 61
- Technika: tempera
- Rozmery: 56 x 38 cm
- Značenie: vľavo dole
- Odhadovaná cena: Ukáž cenu
- Vydražené za: Ukáž cenu
NAJVYŠŠIE DOSIAHNUTÉ KONEČNÉ CENY DIEL J. LŐRINCZA NA SLOVENSKÝCH AUKCIÁCH:
98 000 Sk - Bratislava. 1972. Olej na plátne. 93 x 172 cm.
70 000 Sk- Rodina. 1972. Olej na plátne. 84 x 114 cm.
56 000 Sk - Starosti I. 1934-36. Olej na plátne. 61 x 50 cm.
Zákazník: | Dátum a čas: | Cena: |
Július Lörincz
(1910-1980)
Dátum narodenia: 16.1.1910
Miesto narodenia: Sládkovičovo
Július Lörincz sa narodil 16. 1. 1910 v Sládkovičove, zomrel 14. 12. 1980 v Bratislave. Študoval na súkromných školách G. Mallého v Bratislave a K. Harmosa v Komárne. 1929-34 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Budapešti (prof. Réti, Vaszary). 1935 sa presťahoval do Bratislavy, v tom istom študijný pobyt v Paríži , v Belgicku, Holandsku, koncom 1936 opäť v Paríži. Na rozhraní 1938-39 emigroval do Paríža, koncom 1939 sa usadil v Budapešti, kde bol väznený a pod policajným dozorom tam žil až do 1945.Roku 1935 mal spoločne so Štefanom Prohászkom výstavnú premiéru v Bratislave. Vtedy bol už členom Masarykovej akadémie, ktorá mu udelila za výstavu zlatú medailu a štipendium. Využil ho na cestu do Belgicka, Holandska, ale najmä do Paríža. Tu ho osudovo ovplyvnil súdobý hedonistický expresionizmus Pabla Picassa, s ktorým sa i osobne spoznal. Zrejme aj toto spôsobilo, že jeho vtedajšia maľba je podmienená pôžitkárskym vychutnávaním napätí vznikajúcich v problémovom protipostavení expresívnej látky a konštruktívnej formy. Až v druhom pláne sa vynárajú stopy maliarových inštinktívnych tušení, pocitov umelca na pozadí vzbúrenej doby (Upretý, 1934; Samodruhá, 1935; Starosti, okolo 1935; Na pláži, 1936; Bezútešnosť, 1937; Pred búrkou, 1938; Zúfanie, 1938). Už v týchto raných dielach si Lörincz overoval významovú účinnosť neskôr pre neho príznačnej kompozičnej dispozície figúry a priestoru: obrazového spolužitia dramaticky štylizovanej, anonymnej torzovitej figúry a vyprázdneného pozadia jej obrazovej existencie.Z literatúry: Szíj, R.: Lörinz Gyula. Budapest 1971